Sveikinimas

Lietuvos žydų (litvakų) bendruomenė sveikina Michaelį Schneiderį, Pasaulio žydų kongreso Generalinį sekretorių emeritą su 80-mečiu ir linki geros sveikatos, energijos ir artimųjų meilės.

Nuo 1987 m. iki 2002 m.  Michaelis Schneideris buvo Amerikos JDC (Jewish Joint Distribution Committee) JOINT-o Vykdantysis viceprezidentas ir generalinis direktorius. Schneideris gimė Pietų Afrikoje, savo karjerą JDC (JOINT) jis pradėjo1978 m.

Schneideris daug nusipelnė garbingai atstovaudamas JOINT-ą įvairiose šalyse,  teikdamas paramą žydams. Jis dirbo ir Izraelio JOINT-o biuro generaliniu direktoriumi.  Persikėlęs į Niujorką, tapo JOINT-o Vyriausiu Administracijos vadovu, tuomet 50 000 Sovietų sąjungos žydams migrantams buvo suteiktą pagalba ir įvairios paslaugos Vienoje ir Ladispoli. Ta pati paramos praktika vėliau buvo pakartota Argentinos ekonominio žlugimo metu, kai JOINT-as suteikė skubią pagalbą 40 000 skurstančių žydų. Schneideris vadovavo deryboms su Sirijos ir Jemeno vyriausybėmis dėl šių šalių žydų masinio išvykimo į Izraelį ir JAV. Po sėkmingų derybų su Bosnijos, Serbijos ir Kroatijos kariniais vadais, jam pavyko iš Bosnijos perkelti žydus ir musulmonus.

2005 m. Michaeliui Schneideriui buvo suteiktas  Prancūzijos Garbės legiono kavalieriaus vardas už visą gyvenimą teiktą humanitarinę pagalbą. 2007 m. jis paskirtas Pasaulio žydų kongreso generaliniu sekretoriumi.

 

Keiptaune pristatyta paroda apie Lietuvos žydų istoriją

Keiptaune pristatyta paroda apie Lietuvos žydų istoriją

URM.lt Naujienos
Birželio 6 dieną Lietuvos ambasada Pietų Afrikos žydų muziejuje Keiptaune pristatė parodą – „Vienas amžius iš septynių. Lietuva. Lite. Lita“. Meninė instaliacija, pasakojanti apie išskirtines žydų tautos istorijos detales nuo Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės iki šiandieninės Lietuvos, į antrą pagal dydį šalies miestą atkeliavo iš Johanesburgo Holokausto ir genocido centro. 

Parodos atidaryme gausiai susirinkusią Keiptauno žydų bendruomenę bei Pietų Afrikos Parlamento narius pasveikino Lietuvos ambasadorė Sigutė Jakštonytė. Ambasadorė pažymėjo, kad Lietuvos  Seimas paskelbė 2020 metus Vilniaus Gaono ir Lietuvos žydų istorijos metais, tokiu būdu siekiama įvertinti Lietuvos žydų bendruomenės indėlį Lietuvos valstybės gyvenime, išsaugoti atminimą apie Holokausto aukas. Ambasadorė taip pat padėkojo muziejui už ketverius metus trunkantį glaudų bendradarbiavimą.

Paroda Pietų Afrikos žydų muziejuje Keiptaune bus eksponuojama iki birželio mėnesio pabaigos.

Kviestiniai svečiai Vilniuje paminėjo 93-ąjį karalienė Elžbietos gimtadienį

Kviestiniai svečiai Vilniuje paminėjo 93-ąjį karalienė Elžbietos gimtadienį: besipuošdami atkreipė dėmesį į svarbų akcentą. Damos nepamiršo ir itin svarbios D. Britanijos oficialiuose renginiuose stiliaus detalės – skrybėlaitės.

Penktadienį Didžiosios Britanijos ambasadoje Vilniuje buvo švenčiamas Anglijos karalienės Elžbietos II-osios gimtadienis. Tiesa, nors monarchė yra gimusi baladžio 21-ąją, antrąkart griausmingai ši šventė minima dėl puikaus oro, kuris suteikia progą švęsti lauke.

Gimtadienio šventėje dalyvavo ir LŽB pirmininkė Faina Kukliansky.

Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/veidai/zmones/kviestiniai-sveciai-vilniuje-paminejo-93-aji-karaliene-elzbietos-gimtadieni-besipuosdami-atkreipe-demesi-i-svarbu-akcenta.d?id=81390667

Biržuose bus atidengtas neįprasto dizaino memorialas Holokausto aukoms

Biržuose bus atidengtas neįprasto dizaino memorialas Holokausto aukoms

DELFI.lt

Birželio 16 d. (sekmadienį) Biržuose organizuojamas Holokausto aukų – Biržų žydų atminimo renginys: žydų gelbėtojų pagerbimas, atminimo eisena ir net 30 metrų ilgio memorialo Holokausto aukoms atidengimas.

Paminkle bus įamžinta daugiau (nei) 500 žinomų aukų vardų. Pakamponyse 1941 m. buvo sušaudyta 2400 žmonių, iš jų 900 vaikų. 

Renginį organizuoja Biržų žydų kultūros ir istorijos draugija, Biržų rajono savivaldybė, Biržų krašto muziejus „Sėla“. Renginio partneriai: Izraelio ambasada Lietuvoje, Užsienio reikalų ministerija, Tarptautinės komisijos nacių ir sovietinio okupacinio režimų nusikaltimams Lietuvoje įvertinti sekretoriatas.

 

Seime šachmatų turnyras „Vytauto Landsbergio taurė 2019″

Seime šachmatų turnyras „Vytauto Landsbergio taurė 2019″

 2019 birželio mėn. 8 d. 09:50 Seime 2019 m. birželio 8 d., šeštadienį vyks žaibo šachmatų varžybos „Vytauto Landsbergio taurė – 2019“, skirtos propaguoti šachmatų sportą ir prisiminti prof. Vytauto Landsbergio sportinį kelią.

Varžybas organizuoja ir vykdo Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija kartu su Vilniaus šachmatų klubu ir Elitiniu Šachmatų, Šaškių Klubu „Rositsan ir Maccabi“. Varžybų vyriausiasis teisėjas – Raimondas Paliulionis. Turnyre dalyvaus Vytautas Landsbergis, pasaulio čempionas Garis Kasparovas, geriausi Lietuvos šachmatų profesionalai, kviestiniai svečiai – diplomatai, parlamentarai, valstybės institucijų vadovai – iš viso 48 dalyviai. Varžybos vyks Lietuvos Respublikos Seime (Vilnius, Gedimino pr. 53), Vitražo ir Laisvės gynėjų galerijose (Seimo I rūmai), 2019 m. birželio 8 d., šeštadienį.

Atvykusius turnyro dalyvius registruos varžybų teisėjai nuo 9.00 val. iki 10.00 val.. Varžybų atidarymas – 10.00 val.; Turnyro pradžia – 10.30 val.. Laiko kontrolė – 10 minučių iki partijos pabaigos, be laiko pridėjimo. Turnyro nugalėtojas apdovanojamas pereinamąja Vytauto Landsbergio taure. Taurėmis apdovanojami ir dalyviai laimėjusieji moterų, vaikų (U16), senjorų (U60) ir mėgėjų (FIDE reitingas iki 1800) kategorijose. Visi dalyviai apdovanojami atminimo medaliais ir suvenyrais.

Šavuot šventė – pieno ir sūrio vaišės

Šavuot šventė – pieno ir sūrio vaišės

Birželio 9-10 švenčiam Šavuot. Birželio 8 d. šventės išvakarės, o visa naktis į Šavuot paskiriama Žodinės ir Rašytinės Toros mokymuisi. Tą naktį skaitoma Tora.
Šavuot yra senoji piligrimystės šventė, jos ritualai sutelkti į bendruomenę. Šventės metu gaminama ir degustuojama sūrio ir pieno produktų meniu. Šavuot stalo karalius, tai klasikinis sūrio pyragas. Lietuvoje, kaip ir kitose Europos žydų bendruomenėse labai populiaru kepti blynelius su varške. Izraelyje šiomis dienomis klesti sūrių verslas, mažosios sūrių daryklos atveria duris grupėms. Turistai per Šavuot kviečiami į III metus rengiamą „Šiaurės sūrio pyrago festivalį“, vaikams siūloma pieno melžimo stotyje išmokti melžti pieną, kepti, pasigaminti gabalėlį sviesto.
Šavuot šventė sekmadienį, birželio 9d.

Šavuot šventė sekmadienį, birželio 9d.

Šavuot šventę žydai pažymi, kaip svarbiausią įvykį žmonijos istorijoje.                                          Tą dieną 2448 metais nuo pasaulio sukūrimo (1312 p.m. erą) Aukščiausiasis dovanojo judėjams Torą ir Dešimt Įsakymų – moralinį etinį pagrindą visos žmonijos civilizacijai.

Pavadinimas Šavuot hebrajų kalba reiškia „savaites“. Tai apsprendžia šventės laikotarpį, ji švenčiama 7 savaites, skaičiuojant nuo antros Pesacho dienos.

Talmude randamas ir pavadinimas Aceret (baigiamoji šventė). Taip pabrėžiama idėja, jog Toros gavimas neatskiriamas nuo mūsų išlaisvinimo iš vergovės.

Vilniaus Religins bendruomenės vadovas Simas Levinas

 

Apie konferenciją, skirtą Anos Achmatovos 130-čiui, vykusią LŽB, – „Žydai Anos Achmatovos likime“ (papildyta)

Apie konferenciją, skirtą Anos Achmatovos 130-čiui, vykusią LŽB, – „Žydai Anos Achmatovos likime“ (papildyta)

Osipas Mandelštamas ir Ana Achmatova

Birželio 5 d. iškilmingoje ir puošnioje Jašos Heifetzo salėje įvyko mokslinė-praktinė konferencija „Žydai Anos Achmatovos likime“. Konferenciją inicijavo kaunietė poetė Elena Suodienė – Humanitarinių mokslų daktarė, Europos meno ir literatūros akademijos apdovanota “Auksinės plunksnos” premija. Konferenciją vedė Levas Mesengiseris, Tarptautinės rašytojų ir publicistų asociacijos (RO MAPP) ir MAPP viceprezidentas, Europos literatūros ir meno akademijos narys korespondentas.
Konfrerenciją pranešimu „Osipas Mandelštamas ir Ana Achmatova“ pradėjo poetas Samoilas Lormanas. “Arturas Lurje ir Anatolijus Naimanas Anos Achmatovos gyvenime ir darbe” Elviros Pozdniajos paruošta tema. Ji – poetės, almanacho ,,Stupeni”, kuris apdovanotas Auksinio laureato” vardu, vyriausioji redaktorė. Vaizdo galeriją apie A. Achmatovą pristatė Dora Mesengiser. Apie “Amedeo Modigliani ir Josifo Brodskio draugystę su Ana Achmatova” pasakojo Raisa Melnikova (poetė, eilėraščių rinkinio ir vadovėlių autorė. „Ana Akhmatova ir Borisas Pasternakas“ – poetės Laimos Debesunienės pristatyta tema. Ji –ne tik poetė, – vertėja, lietuvių poeziją verčianti į rusų, bulgarų, serbų, vengrų, rusų, kalmukų kalbas.

E.Suodienė konferencijoje pristatė savo naują, ką tik išleistą poemą rusų kalba apie  Aną Achmatovą. Specialiai tinklapiui www.lzb.lt poemos autorė parašė straipsnį apie didžiąją poetę, nepaprastą asmenybę.

 

Ana Achmatova, skirtingai nuo A. Puškino, O. Mandelštamo, M. Cvetajevos, suteikė mums galimybę mėgautis jos senatvės apmąstymais, leidus prisiliesti prie giluminių sentencijų lyrikos perlų knygoje „Бег времени“, o taip pat veikale „Поэма без героя“, kurį ji rašė iki savo gyvenimo pabaigos ir kuris taip ir liko nebaigtas.

Anos Achmatovos vėlyvos lyrikos šedevrai turi susitaikymo ir garbingo neišvengiamumo priimti žymę, nesuvokiamu meninio meistriškumo būdu, perteikiant savo eilėse Absoliuto vientisumo pajautimą, pačios amžinybės alsavimą. Vėlyvoje Anos Achmatovos lyrikoje vis labiau, vis aštriau iškyla asmeninės atsakomybės klausimas lyg prieš Paskutinįjį Teismą. Apmąstant nueitą kelią, net ir sapnuose sugrįžta ženklūs jos jaunystės, praeities vaizdai – Artūras Lurje (Артур Лурье), Borisas Anrėpas (Борис Анреп). Poetė Ana Achmatova tęsia  su jais nesibaigiantį meninį dialogą, iš brandos metų mintyse  sugrįžta Isaja Berlinas (Исайя Берлин), atgyja jos sudegintas sąsiuvinis („Из сожжённой тетради“). Poetiniame cikle „Венок мёртвым“, greta kitų, ryškėja O.Mandelštamo ir B.Pasternako figūros, siaubingos poetės išgyvenamos epochos pajauta skverbiasi į eilutes. Savo kūrinyje „Поэма без героя“, Sidabrinio rusų kultūros amžiaus ir jo herojų atspindžiai maksimaliai užšifruoti, tarsi siekiant išsaugoti poemos kode slaptus vardus,sublimuojant epochą net iki natų. Vėliau Artūras Lurje (Артур Лурье) parašys poetės kūriniui „Поэма без героя“ libretą.

„Tuo laiku aš svečiavausi žemėje“, – rašė Ana Achmatova savo cikle „Эпические мотивы“ 1913 metais, užduodama tuo pačiu amžinybės ir begalybės koordinates, lygiagrečiai savo žemiško buvimo „čia ir dabar“ egzistencijai.

Visa tai byloja, kad poetė meniškai analizavo savo gyvenimą, savo žemišką egzistenciją, artimų žmonių likimų susipynimus bei atspindžius vienas kito kūryboje, jų pasaulėjautos ir pasaulio vizijų atšvaitų vienas kito tekstuose, kaip ir savo įvaizdžių jų meniniuose darbuose, jausdama savo asmeninę atsakomybę prieš Didį Kūrėją – Pasaulio Kūrėją, įskaitant ir sakralumo dimensiją.

Tuo pačiu metu poetė vėlyvoje lyrikoje pati atskleidžia save kaip teisėją, labai dažnai epocha jos eilėse yra nuteisiama. Taigi, stovint prie amžinybės slenksčio, Achmatova savo lyrikoje įsivaizduoja save teisiamą Paskutiniajame Aukščiausiajame Teisme, ji ir pati teisia epochą, istorinį Rusijos raidos etapą, o taip pat, žvelgdama į savo jaunystę, teisia save ir tuos, kurie buvo jai brangūs.

Ir jos vėlyvoje lyrikoje, ir kūrinyje „Поэма без героя“ akivaizdus vienas kitam lyg ir prieštaraujantys diskursai – poetė ir nuteisia dabartį kaip Rusijos kelio ruožą, ant kurio išmesti kazematuose nukankintų bolševikų kaulai, užlieti išniekintų rūsiuose bolševikų krauju ir tuo pačiu laiku jaučiamas nuolankus susitaikymas ir didi ramybė, įkvėpta pasaulėvaizdžio grožio, stebuklingu būdu perduodama eilėse amžinybė, įkūnijant Absoliuto vientisumo įvaizdį („В Выборге“, „Земля, хотя и не родная“, „Летний сад“ ir kt.).

Įtampa, su kuria Ana Achmatova iš naujo permąsto savo sąsajas su seniai ne egzistuojančiais jos realiame kasdieniame buvime asmenimis, byloja apie šių asmeninių santykių gilumą, apie poetės žmogišką orumą, skausmingai dešimtmečiais išgyvenančios vidinį dialogo dramatizmą, su žmonėmis, kuriuos „likimas išsiskirti lėmė“(„С кем разлуку бог послал“),.

Visa jos poezija gali būti suvokiama kaip vientisumo žiedas, „Absoliuto sujungiant ratą“ („Абсолют замыкая круга“), kai tie, kas buvo jai brangūs jaunystėje, ateina vėl į jos tekstus žemiško gyvenimo pabaigoje, sujungiant žemiškos egzistencijos pradžią ir pabaigą, lyg būtų Absoliuto Vientisumo meninė projekcija.

Kodėl jos likime didelį vaidmenį suvaidino žydai? Buvo ir lietuviai – pavyzdžiui, Vladimiras Šileiko (Владимир Казимирович Шилейко).  Pažino ji, be abejonės ir Jurgį Baltrušaitį.

Galime numanyti, kad tas atstumtų žmonių orumas bei aukštinimas, įkūnyti žydų tautos kode, daugiau buvo artimi jos vidinei muzikai, jos vidinio balso tembrui, kadangi ir ji totalitarinėje epochoje akivaizdžiai  buvo atstumtoji, išstumta iš oficialaus to meto Rusijos literatūrinio gyvenimo, nustumta į socialinius pakraščius, o prieš tai itin skausmingai pergyvenusi artimų žmonių, pasirinkusių emigraciją, o ne raudonąjį terorą, išvažiavimą, netektį, ir apmąstymai to, kas atsitiko su jos šalimi ir su ja pačia, o taip pat su jos rato žmonėmis, tik sustiprindavo kitoniškumo, išskirtinumo jausmą. Be to, kiekvienas didis poetas yra tam tikra prasme žydas – jis privalo sukurti savo nuosavą, išskirtinę poetinę kalbą, nepanašią į kieno nors kalbėseną, turi sukurti savo leksiką, be kurios nebus tikros poezijos, todėl kiekvienas didis poetas pasmerktas  nepakartojamam unikalumui, vienatvei lingvistiniame lauke. Be kita ko, iš savo šalies poetai buvo išstumiami, ujami vien už žodį: – Ovidijus, Dantė, Brodskis,- jie tapo tremtiniais.

Paradoksalu,  bet tam tikra prasme toje tremtyje būta ir gėrio grūdo: O. Mandelštamas ir A. Achmatova, atstumtieji, išskirtiniai, kurių mąstymo nekaustė šablonai, elgesio dogmos ir stereotipai, o  tai išplėsdavo kūrybinės laisvės erdvę, leido kurti savas individualias ženklų sistemas poezijoje: pavyzdžiui: akmeizmas, dar vadinamas adamizmu, – jie, kaip Adomas, kurdavo vardus daiktams ir reiškinių pavadinimus. Tam tikra prasme jų tremtis iš žmonių bendrijos į egzistencinius pakraščius, paaštrino būties tragizmą, su „sielos aukštąja laisve“ („Души высокая свобода“), leido Anai Achmatovai ir Osipui Mandelštamui pasiekti tas meninio apibendrinimo aukštumas savo sentencijose, ką skaitome būtent jų vėlyvoje poezijoje. Galime teigti, kad egzistencinis ir socialinis Anos Acmatovos išskirtinumas, sąlygojo jos padėtį totalitarinėje epochoje, leido jai pajausti per amžius besitęsiančią žydų tautos dramą dar jautriau.

Apie tai byloja Anos Achmatovos tamprūs ryšiai su žymiais ir nelabai XX amžiaus žydais, kūrybinių bei asmeninių santykių fenomenas, įtakojant vienas kito kalbos, leksikos, semantikos, idėjų, metaforų, sintaksės darbų bei tekstų klodus ir faktūras. Ar Amadėjaus Modiljanio paveikslų prailgintos linijos nėra Anos Achmatovos įvaizdžio pasąmonės refleksija?

Ar būdvardžio „juodas“ („чёрный“) dažnas vartojimas Anos Acmatovos ir Osipo Mandelštamo tekstuose nėra vienas kito meninių sistemų atspindžiai ir tarpusavio meninės sąšaukos liudijimas?

Amadėjus Modiljanis, Osipas Mandelštamas, Artūras Lurije, Borisas Anrepas, Borisas Pasternakas, Jsaja Berlinas, Michailas Lozinskis, sekretorius Najmanas – visi jie buvo iš artimiausio Anos Achmatovos bičiulių bei draugų rato. Tai gali byloti apie didžiulę Anos Achmatovos vidinę laisvę, apie stiprų asmeninį ryžtą kaip pavyzdys, įrodantis, kad bet kuriuose istoriniuose laikotarpiuose, „vegetariškuose“ ir nelabai, galima įkūnyti savo asmeniu orios laikysenos ir bendrystės pavyzdį.

Tai lyg Anos Achmatovos asmeninė projekcija į ateitį, kur nebus vietos nacionalizmui bei antisemitizmui.

Elena Suodienė, poetė, humanitarinių mokslų daktarė

Akimirkos iš konferencijos:

Kvietimas LSK “Makabi” nariams

Kvietimas LSK “Makabi” nariams

                                        Gerbiamieji  Lietuvos  sporto  klubo  “Makabi” nariai,

       Šių   metų  birželio  16 d. sekmadienį 12-16 val. Vilniuje (Studentų g. 39),  Lietuvos edukologijos  universitete vyks  LSK “Makabi” Mažoji  Makabiada. Badmintono varžybos vyks Vilniaus A. Puškino mokykloje (Gabijos 8).  Kviečiame  dalyvauti   Jūsų miesto  komandas  šiose rungtyse:

  • Salės futbolas (7  žaidėjai  ir  treneris)
  • Krepšinis 3×3  (5  žaidėjai  ir  treneris)
  • Tinklinis (8 žaidėjai  ir  treneris)
  • Stalo tenisas (vyrai, moterys)
  • Šachmatai (vyrai, moterys)
  • Badmintonas (vyrai, moterys)

.  Varžybų  reglamentas  bus  nustatytas  kai bus žinomas  tikslus  komandų  ir  individualių  sporto  šakų  žaidėjų  skaičius.

     Paraišką  prašau  siųsti   email’u  makabilita.duskes@gmail.com  iki  2018-06-14.

      Išsamesnė  informacija : 8 698 19999

     Vykdantysis direktorius   Michailas  Duškesas

Kalvarijoje prisiminta žydų bendruomenė

Kalvarijoje prisiminta žydų bendruomenė

Tarpukariu didesnę Kalvarijos gyventojų dalį sudarė žydai. Tuos laikus mena senamiesčio architektūra, unikalus sinagogų kompleksas (žieminė ir vasarinė sinagogos, Talmudo mokykla) ir vienintelis gyvas likęs šios tautos atstovas Moiše Segalis. Lydimi pavasarinio žydėjimo skirtingų skaitovų balsais keturis šeštadienius iš eilės skleidžiasi Icchoko Mero romano ,,Lygiosios trunka akimirką” puslapiai Kalvarijos sinagogos kaiminystėje ar jos kieme. Finaliniam skaitymui priskirtame renginyje vykusiame gegužės 24 d. dalyvavo Lietuvos žydų (litvakų) bendruomenės vykdantysis direktorius Renaldas Vaisbrodas.

Moksleiviai ir Kalvarijos choro “Sonantem“ solistai skaitė kūrinį apie Vilniaus geto gyvenimą; apie gyvenimą, kuris galutinai nulemtas gali būti vieno figūrėlės pastūmimo.

Jaunimo iniciatyva sudarė galimybę ir pakvietė vietos bendruomenę į netiesioginį susitikimą su kadaise Kalvarijoje gyvenusiųjų artimaisiais, mūsų visų protėviais ir kaimynais.

Renginys buvo papuoštas choro ,,Sonantem” atliekamomis giesmėmis hebrajų kalba.

Lietuvos žydų (litvakų) bendruomenė nuoširdžiai dėkojo visiems renginio iniciatoriams ir dalyviams, o ypatingai asociacijos ,,Skambėjimas” pirmininkei Ausmai Sakalauskaitei ir choro ,,Sonantem” solistei Teresei Pučinskaitei.

E. Levits – naujasis Latvijos prezidentas

E. Levits – naujasis Latvijos prezidentas

Egilas Levits (63m.) ir jo tėvai, Latvijos žydų kilmės patriotai, 1972 m. buvo išsiųsti iš Sovietų Sąjungos, nes KGB juos laikė grėsme komunistiniam režimui. Jo tėvas Jonas buvo žydas. Šeima apsigyveno Vokietijoje, kur Levits įgijo teisės ir politologijos laipsnius prieš grįždamas į Latviją  ir įžengdamas į politiką. Sovietinės okupacijos pabaigoje Levits padėjo parašyti šalies 1990 m. Nepriklausomybės deklaraciją. Vėliau jis buvo parlamento narys, teisingumo ministras ir ambasadorius Šveicarijoje, Vengrijoje, Vokietijoje ir Austrijoje.1995 m. jis buvo paskirtas į Europos Žmogaus Teisių Teismą.2004 dirbo Europos Sąjungos Teisingumo teisme Liuksemburge.Europos Sąjungos Teisingumo Teismo teisėją E. Levitą Latvijos prezidentu išvakarėse išrinko šalies parlamentas. Jo kandidatūrą buvo iškėlusi valdančioji koalicija.

E. Levits prieš balsavimą sakė: „Visą savo laisvalaikį Latvijoje praleidau su savo šeima, toli nuo Europos Teisingumo Teismo Liuksemburge.“ Jis kalbėjo „Latvijas Radio1“: „Man patinka vaikščioti pėsčiomis, susitikti su įprastais žmonėmis. Tokiu būdu aš tikrai pažinsiu Latviją giliau ir labiau asmeniškai nei daugelis Rygoje gyvenančių politikų”.

LŽB klubas ,,Ilan” ir ,,Dubi” svečiavosi Tradicinių amatų centre ,,Meniškas kaimas”

LŽB klubas ,,Ilan” ir ,,Dubi” svečiavosi Tradicinių amatų centre ,,Meniškas kaimas”

Gegužės 26d. Lietuvos žydų (litvakų) bendruomenės klubo ,,Ilan” ir “Dubi” 4 – 11 metų amžiaus vaikučiai kartu su tėveliais ir mylimais vadovais madrichais svečiavosi tradicinių amatų centre “Meniškas kaimas”.
Sekmadienio dieną būrys  smagiai nusiteikusių jaunųjų bendruomenės narių atvyko  į Molėtus iš Vilniaus dalyvauti edukacinėje programoje. Užsiėmimo metu vaikai žiūrėjo filmuką kaip lipdoma iš molio  ir išdegama krosnyje, apžiūrėjo tradicines krosnis, aktyviai klausėsi istorijų, bendravo su svetingais  centro meistrais ir patys lipdė kūrinius iš molio.
Net ir mažiausi dalyviai puikiai koncentravo dėmesi, o jų tėveliai prisijungė ir kūrybingai praleido laisvalaikį drauge.
Panevėžio žydų bendruomenėje prasidėjo svečių sezonas

Panevėžio žydų bendruomenėje prasidėjo svečių sezonas

Kasmet šimtai žydų turistų aplanko miestą, tikėdamiesi  čia rasti savo šaknis ir giminaičių pėdsakus.

Šių metų gegužės 19 d. Panevėžio žydų bendruomenę aplankė Izraelio svečiai, Abelskio, gyvenusio Panevėžyje, anūkė. Su jauduliu  ji pasakojo apie savo gimines – senelius  Hirsh ir Šulamid Abelskius,  gyvenusius Valančiaus gatvėje. Kartu su kitais žydais šios gatvės gyventojai  1910 m. kreipėsi į miesto valdžios institucijas su prašymu pastatyti šio regiono žydų maldos namą. Gavę leidimą, jie surinko pinigus ir patvirtino projektą (projekto dokumentai šiuo metu yra saugomi Kauno archyve.) Tai vienintelė  vieno aukšto sinagoga, kurios pastatas išliko iki šių dienų.Pesia (buvusi Cindel), jos dukra  Tamara  Michael ir anūkas Amit susipažino su Panevėžio žydų lankytinomis vietomis. Pamatę dabar apleistą sinagogą, buvo sukrėsti, jie tepasakė, neįsivaizdavę, kad galima  taip apleisti šventą vietą ir paklausė miesto žydų bendruomenės pirmininko, kuo patys galėtų padėti, kad sinagogos pastatas būtų sutvarkytas ir  įgautų patrauklią  išvaizdą? Gennady Kofmanas jiems paaiškino, kad šiuo metu vyksta derybos su atsakingomis institucijomis, siekiant gauti investicijas iš  Turto banko, Kultūros ir Aplinkos ministerijos, Geros Valios fondo (GVF), kad šis istorinis architektūros paminklas puoštų, o ne gadintų miesto vaizdą. Šio metu pastatas priklauso Turto bankui.

Gegužės 20 d. ieškodami informacijos apie savo gimines, Panevėžio žydų bendruomenėje lankėsi svečiai iš Airijos, Peter  White ir Andrew  Woolf. Jų giminės gyveno Panevėžyje, senelis gimė 1860m. Manoma, kad senėlio pavardė buvo Viten ir jis buvo garsus Panevėžio siuvėjas. 1895m. jis su žmona ir vaikais:  Sarah – 12 metų, Minia – 8 metų, Saliamonu – 4 metų, Annie – 2 metų, Morrisu -1 metų  emigravo į Airiją ir greičiausiai pakeitė pavardę į  Waiten.Tais metais vyko intensyvus žydų emigravimas į Pietų Afrikos Respubliką,  Jungtines Amerikos Valstijas ir Airiją. Peteris White paprašė surasti informaciją apie savo senelius ir prosenelius.

Gidas  Danielius Gurvičius parodė  svečiams paminklus ir istorines vietas, susijusias su žydų gyvenimu.

Gegužės 22 d. Panevėžio žydų bendruomenėje  lankėsi  dvi viešnios iš Jungtinių Amerikos Valstijų. Seserys Sarach ir Kallie Frisch susidomėjusios apžiūrėjo žydų bendruomenės nuotraukų archyvą, gilinosi į archyvinius duomenis, norėdamos gauti kuo daugiau informacijos apie savo šeimos praeitį. XX a. pradžioje jų protėviai  gyveno Panevėžyje Ukmergės ir Ramygalos gatvėse. Jos tikino, kad jų giminaičių pavardės buvo Biniaminovič Jofe ir Traubė. Susipažinusios su Panevėžio žydų paveldu, viešnios  kartu su  G. Kofmanu  įšvyko į Kurganavos mišką (masinių  žudynių vieta) kur buvo sušaudyti Panevėžio miesto ir regiono žydai.

Lietuvos žydų (litvakų) bendruomenės (LŽB) eilinė ataskaitinė-rinkimų konferencija.  

Lietuvos žydų (litvakų) bendruomenės (LŽB) eilinė ataskaitinė-rinkimų konferencija.  

2019 m. gegužės 28 d. vyko Lietuvos žydų (litvakų) bendruomenės (LŽB) eilinė ataskaitinė-rinkimų konferencija.

Konferencijoje, kuri yra aukščiausias LŽB valdymo organas, sprendimus priėmė didžioji dauguma (28 iš 31) LŽB asociacijos narių delegatų. Konferencijos metu buvo patvirtinta finansinė atskaitomybė už 2018 m., Konferencijos dalyviai supažino su nepriklausomo auditoriaus išvada. Itin aktyvi Bendruomenės 2018 metų veikla  įvertinta teigiamai, aptarti 2019-2020 veiklos lūkesčiai ir planai, artėjančių Vilniaus Gaono ir žydų istorijos metų koncepcinės gairės.

Nuotraukos Mildos Rūkaitės

Merkel: Visoms Vokietijos sinagogoms, žydų mokykloms reikia policijos apsaugos

Merkel: Visoms Vokietijos sinagogoms, žydų mokykloms reikia policijos apsaugos

Vokietijos kanclerė Angela Merkel antradienį pareiškė, kad jos šalis turi budriai vertinti Europoje plintančius nacionalistinius judėjimus dėl savo nacistinės praeities. „Akivaizdu, kad Vokietijoje juos (populistinius judėjimus) reikia vertinti tam tikrame kontekste – mūsų praeities kontekste. Tai reiškia, kad mums reikia būti budresniems nei kiti“, – sakė ji interviu kanalui CNN. A. Merkel taip pat pasmerkė Vokietijoje augantį antisemitizmą ir sakė, kad „tarp mūsų, deja, visuomet buvo kažkiek antisemitų“.

Vokietijos vyriausybės antisemitizmo komisaras įspėjo dalyje šalies gyvenančius žydus nebenešioti tradicinių kepurėlių – kipų. Komisaras Felixas Kleinas įspėjo žydų bendruomenę po to, kai padaugėjo išpuolių prieš juos. „Deja, bet mano nuomonė šiuo klausimu pasikeitė“, – tvirtino F.Kleinas. Tačiau Izraelio nuomonė apie šią žinią yra kitokia. Prezidentas Reuvenas Rivlinas tikina, kad tai yra ženklas, kad „žydai vėl nebėra saugūs Vokietijos žemėje“.

Izraelio ambasadorius Lietuvoje apdovanotas Lietuvos kariuomenės medaliu

Izraelio ambasadorius Lietuvoje apdovanotas Lietuvos kariuomenės medaliu

Lietuvos Respublikos kariuomenės vadas generolas leitenantas Jonas Vytautas Žukas apdovanojo Lietuvos kariuomenės medaliu Izraelio valstybės ambasadorių Lietuvoje Amirą Maimoną. Lietuvos kariuomenės šimtmečio proga diplomatas buvo apdovanotas aukštu apdovanojimu ir pripažino pastangas stiprinti bendradarbiavimą Lietuvos ir Izraelio karinėje srityje.