Plakatai su besibučiuojančiais žydu ir musulmone Roterdame sukėlė skandalą

Plakatai su besibučiuojančiais žydu ir musulmone Roterdame sukėlė skandalą

Olandų kampanija, raginanti žmones laisvai rinktis, ką mylėti, sulaukė didelio pasipriešinimo ir grasinimų, išprovokavo vandalizmą ir smurtą.

Šalyje, kur sekso žaislai eksponuojami vitrinose, o TV dažnai šmėžuoja nuogi kūnai, plakatas, kuriame pavaizduota apsirengusi, heteroseksuali besibučiuojanti pora tarsi ir neturėtų sukelti skandalo.

Bet būtent ši nuotrauka – socialinės kampanijos už įvairovę Olandijoje dalis – sukėlė aršius debatus ir netgi išprovokavo vandalizmo aktus. Priežastis: moterys šiuose plakatuose dėvi musulmonų galvos apdangalus, taip pat ir toji, kuri bučiuojasi su vyru, dėvinčiu kipą.

Atsirado tokių, kurie plakatą priėmė kaip provokaciją, skirtą užminti musulmonams ir kitoms mažumoms ant jautrių vietų. Pasak palaikančiųjų (įskaitant kai kuriuos žinomus Olandijos Žydų bendruomenės narius), kampanija atkreipia dėmesį, jog būtina kovoti su radikalizmu ir prievarta musulmonų bendruomenėje.

Plakatai – dalis iniciatyvos, remiančios moteris, dažniausiai musulmones, kurios susiduria su prievarta, jei pasirenka partnerius, nesulaukiančius savo bendruomenės pritarimo. Plakatai su šūkiu „Olandijoje mes patys pasirenkame partnerius“, buvo išplatinti visame Roterdame.

Kituose plakatuose vaizduojamos poros, besibučiuojančios uostamiesčio simbolinio Erasmus tilto fone, – tai musulmonė ir šviesiaplaukis vaikinas; dvi moterys, iš kurių viena dėvi indišką sarį; taip pat indė ir juodaodis vyras.

Moterys iš patriarchalinių imigrantų bendruomenių, įsimylėjusios bendruomenei nepriimtinus kandidatus, patiria smurtą ir prievartą. Pasak tyrimų, Olandijoje yra nuo 600 iki 1900 priverstinių santuokų aukų. Kai kurios sutuoktinės laikomos nelaisvėje.

Kampanija apibūdinama kontroversiškai: kai kurie visuomenės veikėjai ją vadina „gražia, nuostabia“, kitus ji siutina, nes mėginama primesti socialines normas musulmonų visuomenei, kuri vaizduojama kaip „atsilikusi“, o priverstinių santuokų problema suplakama su integracijos klausimais.

Plakatas su žydu vyru sulaukė daugiausiai dėmesio ir kritikos. Vis dėlto pastebėta, kad besipiktinančius labiau erzino musulmonė moteris, nei vyras su kipa…

Žydų sluoksniuose kampanija neiššaukė jokių viešų neigiamų reakcijų, tačiau anot Ronny Naftaniel, CEJI (žydų organizacijos, skatinančios toleranciją Europoje) vicepirmininko, daugelis Olandijoje gyvenančių žydų nenorėtų, kad jų vaikai vestų ar ištekėtų už musulmono, nors jie ir nejaučia poreikio apie tai garsiai kalbėti.

Kampanijos išprovokuota kritikos banga ir jos intensyvumas – geriausias įrodymas, kokia ji yra savalaikė ir būtina.

Daugiau skaitykite čia

 #AtmintisAtsakomybeAteitis

Straipsnis paruoštas remiant